Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

Leverans

Ordrar som inkommer innan kl 10.00 skickas samma dag!
Stora ordrar (kompletta gym) skickas inom 24 h (vardagar)
Samtliga produkter på hemsidan finns i lager!
Välkomna!

-----------------------------------

Din beställning levereras hem till er dagtid förutom mindre ej skrymmande beställningar med en vikt under 20 kg som skickas till närmsta upphämtningsställe. 
Samtliga ordrar går att spåra hela vägen och skulle ert paket mot förmodan komma bort är man som kund alltid garanterad att få hem sin vara.

Önskar ni att er beställning ska skickas ett visst datum? 
Inga problem, maila bara [email protected] så löser vi det!

Kan ni inte vara hemma dagtid och bor i hus?
Inga problem, kontakta oss innan ditt köp så bokar vi ut er order med instruktionen att det är OK att lämna ordern utan signatur. Vi kan även lämna ett meddelande till fraktbolagen om ni har specifika önskemål.
Bor du i lägenhet?
Skriv koden så att fraktbolaget kan lämna innanför porten. 

Till privatpersoner skickar vi två sändningar till ombud när det går (ex: 2 st 15 kg vikter), istället för paket till dörren. Till företag som har öppet dagtid levereras en sådan sändning som paket direkt till dörren utan avisering.

Fraktbolagens villkor gäller.
BRING 
DHL
När man handlar på hefitness.se godkänner man dessa köpvillkor.

I enstaka fall där man som beställare bor otillgängligt för fraktbolagen behöver vi ta ut en extra kostnad för frakten. En order är med andra ord inte helt bekräftad förrän man antingen har fått ett sändningsnummer eller blivit kontaktad med godkännande för extra frakt. Beställning via hemsidan behöver bekräftas av oss innan den skickas ut. 99% av våra beställningar går ut till kund enligt hemsidans priser (i enstaka fall kan vi även neka en beställning vid felaktigt pris).
Kontakta oss för offert om du bor på en ö med färjeförbindelse eller långt ifrån en större tätort.
MVH /Team HEfitness

Garanti

Alla våra produkter har minst ett års garanti, vissa upp till 10-års garanti till privatpersoner. Företag och gym har liknande garantier, men inte för produkter som är avsedda för hemmabruk.
Privatpersoner – ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Företag – och för företag avsedda produkter (Från Master Fitness märkta med Powersymbol) gäller ett års garanti.

Vill ni boka en servicetekniker?
Anders Nyberg 
Tel: +4676-0503664
(Kostnadsfri prisuppgift)

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

Följande alternativ finns för delbetalning

Betalsätt

3 mån

6 mån

12 mån

36 mån

Konto*

Uppläggningsavgift

95 kr

195 kr

295 kr

395 kr

0 kr

Administrationsavgift

29 kr

29 kr

29 kr

29 kr

29 kr

Årsränta

0%

0%

0%

9,95%

19,90%

 

Exempel vid ett köp om 10 000 kr

Effektiv ränta 

11,45%

13,29%

12,31%

19,77%

29,22%

Att betala per månad

3 394 kr

1 728 kr

887 kr

362 kr

955 kr

Total kostnad

10 182 kr

10 369 kr

10 643 kr

13 047 kr

11 458 kr

*Gäller vid avbetalning över 12 månader

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

KORTBETALNING

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.

För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på  https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.  

För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:

1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.

2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.

Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.

3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.

4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.

5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto.

Så här går det till:

  1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

Priser

Alla priser i butiken är inklusive moms, men det går att byta till priser ex. moms högst upp till höger på sidan.

Ångerrätt

Du har som kund 60 dagar på dig att skicka tillbaka dina varor.
Är det något fel på produkten står HEfitness för alla frakter, i annat fall står kunden för hela frakten. "Fri frakt" har fortfarande en fraktkostnad som då betalas av kund.

Avgifter inklusive moms
Dhl Service Point eller liknande (Ej skrymmande paket under 20 kg): 250 kr
Dhl Paket eller liknande (Hemleverans): 500 kr
Dhl Stycke eller liknande (Hemleverans med paket som väger mer än 35 kg alt. som är längre än 150 cm): 1000-2400 kr beroende på order


Returnerad vara skall vara i orginalförpackning, oanvänd och i sådant skick att den kan säljas som ny. Hör av er till oss om ni vill stämma av exakt. Frakter och returfrakter är tyvärr väldigt dyra och vi tar inget extra, men behöver ta ut den faktiska kostnaden. Blir en sändning stående på terminal för länge tillkommer extrakostnader som du som kund tyvärr får betala om felet inte är vårt.
Exempel 1: Du vill returnera en viktväst på 10 kg som du inser inte passar: Eftersom detta är under 20 kg och inte skrymmande kommer det att kosta 250 kr. 
Exempel 2: Du beställer ett löpband och har råkat missa vara på plats den tid du valt på aviseringen. I dessa fall debiteras du som kund för "bomkörning" ca 500-700 kr/missat leveranstillfälle. Vi kommer då att behöva fakturera för denna extra frakt. Detta gäller alla sändningar när extra kostnader upkommer som ligger utanför vårt ansvar.

Reklamationer

Master Fitness
Fyll i felanmälan på  https://www.masterfitness.se/service/

GYMSTICK
Gäller produkten Gymstick: 
Formuläret som ni hittar här, skickas till [email protected]

HEFITNESS
Email till [email protected]
Denna information behöver vara med i ditt email:
Namn:
Telefonnummer:
Ordernummer:
Beskrivning av fel:
Bifogad bild eller video
Avsluta med att intyga att produkten används korrekt samt att underhåll utförts.

När det gäller HEfitness produkter går det även bra att ringa Fredrik (0737314173) alternativt Charlan (070-7744414).
Kundsupport: 24/7 (OBS: Gäller ej andra märken än HEfitness)
Vi har som mål att lösa samtliga reklamationer av vårt eget märke inom 24 h.
Garanti: Vi har livstids garanti på de flesta produkter från vårt eget märke. Livstids garanti innebär en normal livslängd för produkten i fråga. 

Tänk på detta när du tar emot din order: Är paketet skadat, öppna det och titta så att allt är intakt. Gör en skadeanmälan direkt till chauffören om varan är skadad. Skadat gods anmäls vid leveranstillfälle direkt till chauffören eller ombudet. Detta är extremt viktigt för att vi skall kunna skicka ut en ny vara. Be chauffören ta bild alternativt ta en bild själv och fyll sedan i skadeanmälan på fraktbolagets hemsida och skicka en kopia till [email protected]

Ej uthämtade paket & extrakostnader vid leverans

För ej uthämtade paket som returneras till oss måste vi tyvärr ta betalt av den faktiska kostnaden för frakten tur och retur. Kostnad (ink. moms) för ej upphämtade sändningar är:

A) Posten brev under 2 kg : 100 kr (Går i brevlåda, inte tjockare än 3 cm)
B) DHL service point & företagspaket: 250 kr (de absolut flesta sändningar, paket under 20 kg förutom de som kan skickas som posten brev)
C) DHL paket hemleverans: 500 kr (paket som skickas hem, enstaka paket under 35 kg, maxsändnings 150 kg)
D) DHL Stycke: 1000-2400 kr (Enskilt paket över 35 kg eller skrymmande) Ex tur&retur: Cykel & rodd 1000 kr, Crosstrainer 1250 kr, löpband, träningsmaskiner och större ställ ex halfracks 1500 kr.
E) BEST, bomkörning ca 350-750 kr. Vi skickar underlag från BEST på extra avgift som beror på att paketet ej kunnat levereras på överenskommen tid. 
F) Missat leveranstillfälle konditionsutrustning. Om man som privatperson eller företag inte kan ta emot en leverans står man för den extra kostnaden som blir debiterad av fraktbolaget.
G) Lagerhyra, om leverans ej bokas inom 5 arbetsdagar från första avisering så kostar stora produkter (allt som inte är bokat till ett utlämningsställe = produkter över 20 kg) 295 kr per vardag.
Ring eller smsa oss ifall ni av någon anledning inte kan ta emot leverans inom 5 arbetsdagar från avisering så kan vi försöka lösa på något sätt.
Ombudssändningar (paket under 20 kg) kostar 29 kr i lagerhyra per dag efter dag fem från första avisering.
H) Vi aktiverar köpet hos QLIRO när vi skickar ut. QLIROS avgift är 2,5%, för beställningar över 5000 kr behöver vi därför ta ut den avgiften vid retur om det inte är något fel från vår sida.

Vid ej korrekt ifyllda leveransuppgifter debiteras kunden för frakten tur och retur alternativt 250 kr för adressändring som är fraktbolagens avgift för denna tjänst.
Kostnad för ej retur med dhl: Tyvärr blir det ofta tilläggskostnader när leveranser ligger för länge på terminal och och extrakostnader vid utbokade leveranser där kunden har godkänt leverans inom ett visst fönster, men inte är hemma. I de fall det blir extra kostnader och det är kundens ansvar måste vi tyvärr fakturera den extra kostnaden. Om det är fraktbolagets fel, behöver det styrkas så att vi kan få bort kostnaden.

Personuppgifts- och anti-SPAM-policy

Vi utlämnar inte personuppgifter till tredje part.

PriceRunners köpgaranti

Om du vill kan du kostnadsfritt ta del av PriceRunners Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner. För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick!

Bli medlem gratis på PriceRunner. Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig som privatperson. Om något gått fel med ditt köp ersätter Köpgarantin dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. Köpgarantin omfattar inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader. För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner. Köpgarantin har som mål att öka trygghetsgraden för konsumenter som handlar på nätet. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som täcks. Hos PriceRunner hemsida presenteras de butiker som täcks med Köpgaranti-symbolen vid sina namn.

-->

 

Produkter

Handla

Information