Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

Leverans

Back in business! Nu är det normala leveranstider igen:) Skickas inom 24 h (vardagar), ibland kan större beställningar ta lite längre tid, men då hör vi av oss.
-----------------------------------

OBS! Vid beställning på hemsidan levereras paket och styckesändningar till porten dagtid. På vissa orter sker inte utkörning varje dag. Kan man inte vara hemma när leverans sker kan man hämta på dhl terminal eller fylla i en fullmakt och skicka till [email protected] så lämnar DHL paketet utanför dörren. Bor du i lägenhet? Skriv koden så att dhl kan lämna innanför porten. Kunden står för risken om man fyller i fullmakten. Paket under 20 kg som inte är skrymmande skickas till närmsta ombud. Till privatpersoner skickar vi två sändningar till ombud när det går (ex: 2 st 15 kg vikter), istället för paket till dörren. Till företag som har öppet dagtid levereras en sådan sändning som paket direkt till dörren utan avisering. I stockholm med omnejd använder vi oss ibland av BEST TRANSPORT. Tid för lossning är 7,5 minuter. När vi bokar med best behöver vi komma i kontakt med er för att stämma av leverans så sändningen inte får extra kostnader. Efter placerad får man av denna anledning ett sms där vi ber att ni ringer upp oss så vi kan komma överens om leveransen. 

I enstaka fall där man som beställare bor otillgängligt för fraktbolagen behöver vi ta ut en extra kostnad för frakten. En order är med andra ord inte helt bekräftad förrän man antingen har fått ett sändningsnummer eller blivit kontaktad med godkännande för extra frakt. Beställning via hemsidan behöver bekräftas av oss innan den skickas ut. 95% av våra beställningar går ut till kund enligt hemsidans priser. Kontakta oss för offert om du bor på en ö med färjeförbindelse eller långt ifrån en större tätort. I de fall vi behöver ta ut en extra frakt och den inte godkänns av dig som kund makuleras köpet och pengarna återbetalas av klarna.  
MVH /Team HEfitness

Garanti

Alla våra produkter har minst ett års garanti, vissa upp till 10-års garanti till privatpersoner. Företag och gym har liknande garantier, men inte för produkter som är avsedda för hemmabruk.

Betalning

  • Faktura - Betala efter 14 dagar med faktura. Ingen avgift.
  • Delbetala - Ränta tillkommer hos Klarna. Se deras villkor vid köp.
  • Kortbetalning - Betala med VISA eller MasterCard. Ingen avgift.
  • Paypal - ingen avgift

Priser

Alla priser i butiken är inklusive moms, men det går att byta till priser ex. moms högst upp till höger på sidan.

Ångerrätt

Du har som kund 60 dagar på dig att skicka tillbaka dina varor. Är det något fel på produkten står HEfitness för alla frakter, i annat fall står kunden för frakten. Varor med fri frakt har fortfarande en fraktkostnad som då betalas av kund.

Fri frakt kostar egentligen 49 kr, dhl service point kostar 99 kr. Vill ni att vi skickar returfraktesedel för dhl service point retur kostar det 149 kr. DHL paket kostar egentligen mellan 250-500 kr, stycke 500-1500 kr. Returnerad vara skall vara i orginalförpackning, oanvänd och i sådant skick att den kan säljas som ny. Hör av er till oss om ni vill stämma av exakt. Frakter och returfrakter är tyvärr väldigt dyra och vi tar inget extra, men behöver ta ut den faktiska kostnaden. Blir en sändning stående på terminal för länge tillkommer extrakostnader som du som kund tyvärr får betala om felet inte är vårt.
Exempel 1: Du vill returnera en vara med fri frakt:
Den faktiska fraktkostnaden var ca 49 kr och Du får som kund stå för kostnaden för returfrakten och den ursprungliga frakten. Om du t.ex. handlade powerbands för 199 kr får du då endast tillbaka 150 kr.
Exempel 2: Du beställer ett löpband och kan inte vara på plats den tid du valt på aviseringen. I dessa fall debiteras vi för "bomkörning" ca 500-700 kr/missat leveranstillfälle. Vi kommer då att behöva fakturera för denna extra frakt. Detta gäller alla sändningar när extra kostnader upkommer som ligger utanför vårt ansvar.

Reklamation

Vill du reklamera en vara?
Alla märken förutom Master Fitness reklamerar du genom att maila oss på info(@)hefitness.se.
Denna information behöver vara med i ditt email:
Namn
Adress
Telefonnummer
Email
Ordernummer, kvittonummer eller fakturanummer kontaktuppgifter
Beskrivning av fel
Bifogad bild alternativt länk till video som visar felet
Intyga även att produkten används enligt användarvillkor samt att skötsel utförts enligt garantivillkor

Gäller det Master Fitness?
Fyll i felanmälan på  https://www.masterfitness.se/service/

Tänk på detta när du tar emot din order: Är paketet skadat, öppna det och titta så att allt är intakt. Gör en skadeanmälan direkt till chauffören om varan är skadad. Skadat gods anmäls vid leveranstillfälle direkt till chauffören eller ombudet. Detta är extremt viktigt för att vi skall kunna skicka ut en ny vara. Be chauffören ta bild alternativt ta en bild själv och fyll sedan i skadeanmälan på https://www.dhl.se/sv/contact_center/kontakta_express.html
Klicka på länken och välj vid skadad vara: "När din sändning är levererad" & "Kontakta kundservice"
Det går även bra att ringa:
0771-345 345  för guidning

Ej uthämtade paket & extrakostnader vid leverans

För ej uthämtade paket som returneras till oss måste vi tyvärr ta betalt av den faktiska kostnaden för frakten tur och retur. Kostnad (ink. moms) för ej upphämtade sändningar är:

A) Posten brev under 2 kg : 100 kr (Går i brevlåda, inte tjockare än 3 cm)
B) DHL service point & företagspaket: 250 kr (de absolut flesta sändningar, paket under 20 kg förutom de som kan skickas som posten brev)
C) DHL paket hemleverans: 500 kr (paket som skickas hem, enstaka paket under 35 kg, maxsändnings 150 kg)
D) DHL Stycke: 1000-2400 kr (Enskilt paket över 35 kg eller skrymmande) Ex tur&retur: Cykel & rodd 1000 kr, Crosstrainer 1250 kr, löpband, träningsmaskiner och större ställ ex halfracks 1500 kr.
E) BEST, bomkörning ca 297-600 kr ex moms. Vi skickar underlag från BEST på extra avgift som beror på att paketet ej kunnat levereras på överenskommen tid. 
F) Bomkörning Kondition. Om man som privatperson eller företag inte kan ta emot en leverans från Vartex AB som skickar ut Master Fitness står man för den extra kostnaden som blir debiterad av fraktbolaget.
G) Lagerhyra, om leverans ej bokas inom 5 arbetsdagar från första avisering så kostar stora produkter (allt som inte är bokat med Parcel = produkter över 20 kg) 295 kr per vardag. Ring eller smsa oss ifall ni av någon anledning inte kan ta emot leverans inom 5 arbetsdagar från avisering så kan vi försöka lösa på något sätt. Parcel (paket under 20 kg) kostar 29 kr i lagerhyra per dag efter dag fem från första avisering.
H) Vi aktiverar köpet hos Klarna när vi skickar ut. Klarnas avgift är 2,5%, för beställningar över 5000 kr behöver vi därför ta ut den avgiften vid retur om det inte är något fel från vår sida.

Vid ej korrekt ifyllda leveransuppgifter debiteras kunden för frakten tur och retur alternativt 200 kr ex moms för adressändring som är DHLs/Postnords avgift för denna tjänst. Kostnad för ej retur med dhl:

Tyvärr blir det ofta tilläggskostnader när leveranser ligger för länge på terminal och och extrakostnader vid utbokade leveranser där kunden har godkänt leverans inom ett visst fönster, men inte är hemma. I de fall det blir extra kostnader och det är kundens ansvar måste vi tyvärr fakturera den extra kostnaden. Om det är DHLs/Postnords fel, behöver det styrkas så att vi kan få bort kostnaden.

Personuppgifts- och anti-SPAM-policy

Vi utlämnar inte personuppgifter till tredje part.

PriceRunners köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner. För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Bli medlem gratis på PriceRunner Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig som privatperson. Om något gått fel med ditt köp ersätter Köpgarantin dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. Köpgarantin omfattar inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader. För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner. Köpgarantin har som mål att öka trygghetsgraden för konsumenter som handlar på nätet. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som täcks. Hos PriceRunner hemsida presenteras de butiker som täcks med Köpgaranti-symbolen vid sina namn.

Produkter

Handla

Information