Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

Leverans

Du har dina varor på 2-4 vardagar inom merparten av Sverige.

OBS! Vid beställning på hemsidan levereras paket till porten dagtid. På vissa orter sker inte utkörning varje dag. Kan man inte vara hemma när leverans sker kan man hämta på dhl terminal eller fylla i en fullmakt så lämnar DHL paketet utanför dörren. Bor du i lägenhet? Skriv koden så att dhl kan lämna innanför porten. Kunden står för risken om man fyller i fullmakten.

Garanti

Alla våra produkter har minst ett års garanti, vissa upp till 10-års garanti.

Betalning

  • Faktura - Betala efter 14 dagar med faktura. Ingen avgift.
  • Delbetala - Ränta tillkommer hos Klarna. Se deras villkor vid köp.
  • Kortbetalning - Betala med VISA eller MasterCard. Ingen avgift.
  • Paypal - ingen avgift

Priser

Alla priser i butiken är inklusive moms, men det går att byta till priser ex. moms högst upp till höger på sidan.

Ångerrätt

Du har som kund 60 dagar på dig att skicka tillbaka dina varor. Är det något fel på produkten står HEfitness för alla frakter, i annat fall står kunden för frakten. Varor med fri frakt har fortfarande en fraktkostnad som då betalas av kund.

Fri frakt kostar egentligen 49 kr, dhl service point (49 kr) kostar egentligen 99 kr. Vill ni att vi skickar returfraktesedel för dhl service point retur kostar det 149 kr. DHL paket kostar egentligen mellan 250-500 kr, stycke 500-1500 kr. Returnerad vara skall vara i orginalförpackning, oanvänd och i sådant skick att den kan säljas som ny. Hör av er till oss om ni vill stämma av exakt. Frakter och returfrakter är tyvärr väldigt dyra och vi tar inget extra, men behöver ta ut den faktiska kostnaden.

Reklamation

Vill du reklamera en vara för tillverkningsfel så kontakta hefitness via e-post så hjälper vi er.

Är paketet skadat, öppna det och titta så att allt är intakt. Gör en skadeanmälan direkt till chauffören om varan är skadad. Skadat gods anmäls vid leveranstillfälle direkt till chauffören eller ombudet. Detta är extremt viktigt för att vi skall kunna skicka ut en ny vara. Be chauffören ta bild alternativt ta en bild själv och fyll sedan i skadeanmälan på https://www.dhl.se/sv/contact_center/kontakta_express.html
Klicka på länken och välj vid skadad vara: "När din sändning är levererad" & "Kontakta kundservice"
Det går även bra att ringa:
0771-345 345  för guidning

Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket som returneras till oss måste vi tyvärr ta betalt av den faktiska kostnaden för frakten tur och retur. Kostnad (ink. moms) för ej upphämtade sändningar är:

A) Posten under 2 kg: 100 kr (när det är fri frakt på hemsidan)
B) DHL service point & företagspaket: 250 kr (när det är 49 kr i frakt på hemsidan)
C) DHL hemleverans: 500 kr (när det är 199 kr i frakt på hemsidan)
D) DHL Stycke: 600-2400 kr (när det är över 199 kr i frakt på hemsidan)

Vid ej korrekt ifyllda leveransuppgifter debiteras kunden för frakten tur och retur alternativt 200 kr ex moms för adressändring som är DHLs avgift för denna tjänst. Kostnad för ej retur med dhl:

Personuppgifts- och anti-SPAM-policy

Vi utlämnar inte personuppgifter till tredje part.

Installation och service

Vi hjälper til med installation och service inom Stockholm.
Pris: 300 kr/h ex moms
Vi debiterar även restid från butiken på Sveavägen 107.
 

Produkter

Handla

Information