Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!
Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m Slackline 15 m

HE fitness slackline / balanslina 15 m

419 kr
Välj färg
Finns i lager
Finns ej i lagret
.
Finns ej i lagret
Produktbeskrivning:

 Detta set innehåller endast 2 delar för snabb och enkel montering. Förvarings- och transportpåse samt instruktionsmanual medföljer.

Egenskaper för HE fitness 15 m slackline set:

  • Längd på Setet: upp till 15m

  • Bredd: 50 mm

  • Max. spänning: 4 ton

  • Spärrhake med skyddspak

  • Märket på de slacklines de använder i videon är Gibbon Slacklines. HE fitness slacklines är tillverkade på samma sätt och är lika stryktåliga.

    Spärrhaksremmens längd: 2 m

    TIPS FÖR ATT KOMMA IGÅNG.
    - Lär dig först att hålla balansen. Balansera barfota eller med tunna, platta skor. Håll båda händerna uppåt så att armbågarna är i öronhöjd. Stå på din dominanta fot (hoppfot) och låt det andra benet fungera som motvikt till armarna. Armarna flyttar du från sida till sida så att du är i kontroll (Se bild).
    - Börja med att ha linan spänd relativt nära marken (det blir lättare att komma upp då). Ca 30-40 cm ovanför marken.
    - I början kommer linan att skaka extremt mycket. Det är för att du inte är van vid att stå på lina. Efter en liten stund kommer kroppen lära sig att ha rätt spänning/avslappning så att linan inte skakar. Ge inte upp -Övning ger färdighet.
    - Titta inte ner på dina fötter. Fäst blicken på en punkt horisontellt med ögonen en bit bort.
    - Ju stadigare du blir desto roligare blir det. När du kan stå på ett ben ett tag med kontroll övar du på att byta ben.
    - Spring inte på linan. Skaderisken är då hög. Fokusera på att få kontroll.
    - Titta på lite instruktioner på youtube.

    Man behöver inte enbart använda linan till att balansera på. Det är riktigt bra träning att göra armhävningar, dips och coreträning på din slackline. Du kan även spänna den lite högre upp och köra armgång och chins med eller utan påkopplat grepp. Då linan rör sig tvingas du göra övningen kontrollerat.

    Instruktioner på hur du kommer igång

    Instruktioner på hur du fäster din slackline:



 




Artikelnummer:
slackline


Produkter

Handla

Information